Citeam la un moment dat ca machiajul nu reprezinta o unealta care sa transforme ceva urat in ceva frumos, ci machiajul are rolul sa accentueze frumusetea care exista deja. Nimic mai corect. Degeaba te pictezi la ochi cu cel mai scump fard si iti alungesti genele cu cel mai bun mascara, daca seara adormi fara sa te demachiezi. Degeaba iti lasi parul sa creasca pana la fund, dintr-o dorinta a ta de Ileana Cosanzeana wanabe, cand varfurile ti-s despicate, par example…Poate am inceput cam abrupt articolul acesta, dar iata unde vreau sa ajung:

Haideti sa facem un exercitiu de imaginatie: Asemanator piramidei lui Maslow, sa ne inchipuim o structura cu etaje, in varf tronand Femeia – modelul cel mai aproape de perfectiune (pe care toate ne-o dorim, nu-i asa?). Care sunt etapele pentru a ajunge acolo sus, la inaltime?

Intotdeauna, la baza piramidei va sta cel mai important pas, fara de care riscam prabusirea structurii noastre: INGRIJIREA. Un demachiant 2 in 1 cu argan si o crema hidratanta non grasa cu orhidee pentru ten de la o marca de incredere vor face intotdeaua diferenta. Avand tenul hidratat, vom putea trece la urmatorul nivel: MACHIAJUL. Nici prea strident, nici prea fad. Potrivit pentru contextul si situatia impusa. Stiti cum e vorba aceea: da-i femeii pantofii potriviti si va cuceri lumea. Cam asa si cu machiajul, din punctul meu de vedere. Doamne, cate poate face un ruj rosu si un puf din parfumul potrivit! Si asa am ajuns la etajul piramidei noastre numit CURAJ. Deja incepe sa se contureze o femeie puternica si increzatoare in fortele sale. Pentru ultimul palier, cuvantul esential este masura. Sa stim sa ne alegem cu masura atat hainele, dar mai ales vorbele. Nimic ostentativ. Atitudine, simplitate, mister, bun simt. Frumusete si incredere. Intr-un cuvant: FARMEC.

Si acum o sa-mi ziceti ca o asemenea creatura nu se naste peste noapte. Aveti dreptate: ne construim in fiecare zi, inca din copilarie. Citim, ne documentam, luam aminte de la femeile din familie, experimentam. N-am cum sa uit portfardul rosu al mamei plin cu rujuri si oje la care nu aveam acces. Era un fel de fruct interzis, dar chiar si asa, reuseam sa imi bag nasul cand nu era nimeni prin preajma.Tot atunci am descoperit si nelipsitul lapte Doina, produs romanesc veritabil. Mai tarziu, prin scoala generala, aparusera revistele de beauty pentru adolescente. Tin minte ca aveam o intreaga colectie pe care o rasfoiam dornica sa aflu cat mai multe lucruri despre frumusete. Bunica a fost cea care m-a invatat ca, pentru o privire mai patrunzatoare, va trebui sa desenez ochilor mei o codita care sa ii alungeasca si sa atraga atentia asupra lor. Matusa de la Bucuresti este un alt exemplu de ingrijire din familia mea. Tin minte ca nu pleca niciodata din casa fara unghii facute si fara ruj asortat la ele.

In tineretea mamei sau bunicii lucrurile erau mai simple, nu se punea atata pret pe “boire”, asa cum zice bunica. Atunci ingrijirea pielii era primordiala, neavand la dispozitie atatea palete, culori si vopseluri cu care sa iasa in evidenta.

Revenind in prezent, eu si sora mea facem o echipa foarte buna, invatand una de la cealalta trucuri care sa ne sporeasca increderea in noi. Ea, desi mai mica decat mine, ma pune la curent cu toate trendurile legate de machiaj in timp ce eu ii reamintesc de fiecare data cat de importanta este cumpatarea in tot ceea ce facem. Discretie, atitudine. FARMEC.

super_blog_martie_orhidee-mic-300x300536-farmec-demachiant-2in1-2

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2017.

