-Nepoate, ce bine imi pare ca ai venit sa ma mai vezi! N-ai mai trecut demult pe la bunica ta, nerecunoscatorule, spuse batranica pe un ton sugubat.

– Imi pare rau, bunico! Stii cum e…Serviciu, casa…ne luam cu viata si uitam sa facem lucrurile cu adevarat importante.

– Asa e, dragule…dar acum, ca tot ai venit, sa nu ne intristam…spune-mi intai, cum ti se pare casa? Mi-a trimis maica-ta banutii aia, si am reusit sa iau canapeaua asta si cele doua fotolii…sa ne modernizam si noi, zic!

– Arata foarte bine, bunico. Stiu ca tu ai un simt estetic foarte dezvoltat si te pricepi sa potrivesti lucrurile. La fel ca in copilaria mea, cand imi crosetai manusi si fular sa ma asortez cu geaca. Ehe, ce vremuri!

-Da, Mihai…pe vremuri eram tanara si in putere…acum nu ma mai descurc cu toate! Uite, ca sa vezi si tu, balconul s-a umplut de mucegai si nu-i dau nicicum de cap, iar floricelele mele sufera in tacere din cauza asta…

-Bunico, astazi s-au aliniat planetele…Ca sa-ti dezvalui ce fac eu la Bucuresti…sunt agent secret! Agent secret Certificat Energetic, mai precis… De-asta nu te pot vizita atat de des precum doresti!

– Hai, manca-te-ar mama, ce prostii vorbesti? Agent secret e doar Bont, ala, 007, sau cum i se mai spune…am vazut si eu cateva filme, dar prin Romanica noastra, exclus asa ceva!

– Eu vorbesc foarte serios, bunico! Si iti si explic. Dar sa te intreb intai: tu ai un certificat energetic al casei?

– Maica, eu in afara de certificatul de nastere si de cel de casatorie, nu cred sa mai fi avut vreun altul. Sau, asta de zici tu, e la fel cu ala de casatorie? Ca la cata energie mi-a mancat bunica-tu si maica-ta cand era mica, se poate spune si asa…

– Nu bunico, nu…Certificatul de performanta energetica este un document obligatoriu cu valabilitate de 10 ani, care indica performanta energetica a locuintei tale. SI, ca sa identificam toate problemele legate de izolatie, iti propun si o termografie.

– Radiografie, zici?

– Nu, bunico, nu…prin termografie se obtin informatii suplimentare certificatului energetic. Astfel, putem descoperi zonele cu pierderi de caldura, identificam deficientele izolatiei termice si rezolvam problema.

Procedura e foarte simpla: Auditorul energetic autorizat (in cazul tau, eu…ce noroc ai matale!) se deplaseaza cu echipa la fata locului. Dupa culegerea datelor, se va intocmi certificatul energetic si 10 ani, stai fara griji, bunico! In ceea ce priveste termografia, ea o sa ne ajute sa identificam metodele cele mai potrivite pentru reducerea facturilor tale. Cum iti suna asta?

– Mai baiete, ca bine zici…a fost asa scumpa caldura iarna asta…si de unde, ca tot cu ciorapii de lana am stat incaltata! Pentru asta, draga agent secret, te premiez cu o prajitura buuuna- buna! Hai la bucatarie! Macar prin bunatatile astea sa te conving sa treci mai des pe la mine…

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2017

 

 

 

